Hundutställning

Lång dag om något. Först var det mello igår kväll, såg dock bara de sista poängen och Sverige blev sexa. Inte sett alla bidrag så vet inte riktigt vem som var bäst men efter att han låg etta efter juryrösterna tycker jag han lika gärna hade fått vunnit. Ingen sovmorgon idag inte, duschade vid fem tiden och sedan satt man i bilen mot Östersund för hundutställning. Sista valp utställningen för hennes del och jag tyckte hon skötte sig suveränt och förtjänade faktiskt en bättre placering i best in show om jag får säga det själv. Vi var där strax vid åtta och det börja vid halv nio och Mitzie trettonde hund ut. Hon blev BIR, bäst i rasen med hederspris och gick vidare till finalen som var på slutet av hela dagen. En lång väntan och inte det bästa vädret, gick från regn till uppehåll och som tur va hade vi uppehåll iallafall när vi sprang. Vid halv tre var det dags för final och Mitzie skötte sig super, sprang fint och uppställningen var bättre än sist. Jag blir bättre iallafall men vi slutade på en fjärdeplats i finalen och det får vi vara nöjd med även om man kanske tycker vi egentligen borde fått en högre placering.
(null)
(null) (null)
(null)
(null)
(null)
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0