Årets första dykning

Igår var det klubbhoppning på stallet och klart man passar på att vara med när man ändå kan och inte jobbar. Tävlingen gick inte vidare fort men det var bombana, 30, 40 osv. upp till 1 meter så hann länge sitta på läktaren och kolla. Red fram ute en stund innan jag gick innan på framhoppningen och Kupido kändes lugn ute i paddocken och likaså på framhoppningen. Han hoppade bra och det var verkligen inga problem utan allt flöt på och jag hade en bra känsla inför banan. När vi kom in på banan tog det lång tid innan jag fick starta, först var det två stopp på hästen innan sedan tog det ett tag innan det kom in någon ny på banan men tillslut fick vi starta. Inne på banan tycker jag inte att jag får någon riktigt ärlig bjudning på honom och jag försöker få lite tryck i honom och på fyran kommer vi nära och sen på sexan blir han lite lång mot hindret och jag tänker att han ska hoppa men han väljer istället för att lägga in ett till och stannar istället och jag dyker ner i sanden. Efter det tog jag bara ett enstaka språng på framhoppningen för att tycker jag fick sådan dålig känsla på banan och han hoppade bra så jag nöjde mig med det. 
(null) (null)
(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0