Dagarna bara rusar förbi med skola & jobb...

Den här veckan har bara rullat iväg efter att ha jobbat tre av dagarna och dessutom gå i skolan dubbelt så många timmar än vad vi gjorde innan nyår, man hinner ingenting känns det som. Något trött efter den här veckan när man vaknat tidigt och somnat sent. Skolan är jag less på men det är ingen surprise så det har faktiskt varit skönt att få jobba när man har den möjligheten. 
Det var en ny kurs som drog igång i måndags och jag hade inte trott att man skulle ha en tenta/dugga i mitten av kursen men självklart har man det. Har ännu inte fått tag i boken som halva duggan baseras på så det känns ju toppen det här. Gick i skolan typ heldag och det känns som en evighet när man vanligtvis max går 3 timmar på en dag. På tisdagen blev skolan inställd och skulle väl egentligen kanske ha läst men det tog jag mig inte tid till att göra, så omotiverad. Resten av veckan var det jobb, onsdag och torsdag blev det två halvdagar då jag hade skola på eftermiddagen på torsdagen. På onsdag eftermiddag var det stall, red K och i början gick det inte alls nå vidare bra. Tappade sidorna på honom så han såg nog mest ut som en orm när vi påbörjade första övningen eller uppvärmningen. Sen när vi skulle byta galopp efter en bom så fokuserade jag för mycket på det, vilket resulterade till att det bara blev dåligt men när jag gjorde riktigt så byter han, han gjorde sedan byten utan bom utan konstigheter. Ridpasset blev bättre mot slutet men kan inte alltid gå bra, saknar dock tiden i stallet. Den har ju blivit minimerad nu tyvärr, tråkigt. Fredagen jobbade vi heldag och nu är det en välgörtjänad helg. Hoppas på att få något gjort, vore bra om man fick tillgång på den andra boken till duggan och kanske det som blir målet eller att påbörja på det material jag faktiskt har, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0