Första & sista...

Fullspäckad dag som var planerad men samtidigt oplanerad, hur nu detta kan gå ihop. Vaknade av att det var någon som ville upp och efter det så somna jag om och klev inte upp förrän jag var tvungen. Gick ner och duscha, gjorde mig klar och sedan drog vi till Söråker för att Mitzie skulle debutera på hundutställningen som var på Klass Arena. Mitzie var rätt cool på plats för att vara en valp på fem månader (fem måndag + en dag). Hon kunde vila och ta det lugnt men det tror man ibland inte, för hemma är det full fart medan hon är vaken. För att vara första gången så gick det bra, lite skuttande blev det men när hon springer så gör hon det fint vilket rosetten och HP bevisar. Mitzie blev bäst i rasen med hederspris och gick vidare till finalen, bättre start än så kan man inte ha. Fick vänta tills alla hundar hade sprungit och Mitzie hann sova en bra stund och det var bra gjort trots alla ljud som var. Efter en lång väntan så var det dags för final där hon blev 5 med resten av de som kommit till final dvs hon blev oplacerad eftersom det bara är de fyra första som blir placerad. När vi var klar där så var det raka vägen till stallet för att vara med på klubbhoppning. 
(null)
(null)
(null) (null)
Gick väl inte som planerat direkt, det var inte den bästa rundan vi gjort. Försökte att inte stressa även om det blev lite stressigt med tiden då jag först skulle få byta startnummer men sen blev det ändå inte så. Visste inte heller vilken tid hundutställningen skulle vara klar eftersom man inte visste några preliminära tider ens. Lyckades ändå ha koll på hur läget låg till på stallet med hjälp av ett antal personer. Dessutom var banan jag hade lärt mig förlängd men det i sig var inga problem då det bara var tre hinder till. Rundan blev väldigt av och på och något måste förändras. Detta var sista klubbhoppning innan KM och jag hoppas vi får hoppa något innan dess. Vi måste försöka hitta något mellanting av dessa tempon så vi kan bibehålla det under hela banan. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0