Vart har jag hållit hus?

Det har faktiskt varit väldigt oaktivt från min sida (dock ingen annan som uppdaterar heller, haha) de senste tre veckorna ungefär och jag har ett utkast som var påbörjat men som jag aldrig riktigt gjorde klart. Istället blir det ett enda inlägg om de senste veckorna, det blir lite av varje. Först och främst måste jag säga att det känns som det är mycket i skolan just nu och har inte varit bästa upplägget direkt. Man är lite less på att läsa en massa artiklar och sedan skriva PM för att ha seminarium som inkluderar redovisning av PM + disskusionsfrågor och sen göra detta fem gånger om. Än så länge har vi haft 3 av 5 seminarium och inget har varit de andra likt så man vet aldrig vad som väntar. 
 
Onsdagen förra veckan blev det ett hästbyte för mig då Kupidos högra sko var böjd, skulle haft Roland men bytte till Rick då inte ryttaren som skulle ha honom kom. R är ju som han är, en fantastisk ridskolehäst och han hoppade precis lika bra som jag hade förväntat mig, han skulle kunna fixa det mesta själv den här hästen. Vi fick skutta lite, var några linjer, en låg kombination och sen ett hinder med en galoppbom innan. Avslutade ridpasset med en kortare bana på en lägre höjd.
 
Emellan allt plugg hemma såväl som på skolan så har man faktiskt hunnit med några promenader bland annat runt fagerviksstranden där de fyra nedanstående bilder är tagna, måste ju få koppla av och rensa tankarna lite också i det fina höstvädret.
 
M tar det lite lugnt nu och man har varit ute på någon promenad med henne med, inte bara jag som ska ut och röra mig. Hästen har varit väldigt snäll och lugn, så kan ju konstatera att det är inte vi på bilden som går för fort utan fotografen som inte verkar fått till skärpan än men det kanske kommer.
 
Nu när man inte spelar själv får man kolla på brorsans lag lite extra, de spelar kval till division 3 nu och förra lördagen spelade de mot IFK Strömsund. Matchen slutade 0-0 men det blev straffläggning ifall de två lagen skulle sluta på samma poäng och Söråker tog hem straffarna med 6-5.
 
Denna vecka så blev det ett ridpass på Kupido i onsdags och vi hade vikarie på lektionen. Lite trim med tre galoppbommar och till en början kändes det inte som varken jag eller hästen var med på noterna. Efter uppvärmingen var vi varma i kläderna och tyckte K skötte sig galant och vi varierade antalet galoppsprång emellan bommarna och det gjorde han riktigt bra. Han gör ju rätt bara jag är där och hjälper honom och är tydlig med vad jag vill ha. Sen blev det en sväng ute i skogen på C, han var snäll som vanligt och verkade nöjd över att få komma ut en sväng.
 
Igår var det kalas för brorsan som fyllde år i torsdags, fortsätte firandet med släkten och katterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0