Första men förhoppningsvis inte sista!

Planerna blev ändrad fram och tillbaka men lite bommar blev det trots allt och man är ju väldigt flexibel. Första gången vi använde oss av bommar, vi körde lite markarbete för det var tänkt en sak som tyvärr blev inställd. Först var tanken att vi skulle ha markarbete något i helgen för att sedan hoppa denna vecka men det blir inget av det nu. Ridhusen var uthyrt så vi började planera om. Det slutade med att vi bestämde oss för att provhoppa lite i söndags ändå. Hundutställningen var klar när vi kom till stallet, så vi hade turen att få ha hela ridhuset för oss själva och det känns alltid lika lyxigt. Tog fram två hinder på långsidan med ungefär 24 meter emellan och började på markhöjd och försökte bara känna rytmen och försöka ha ett bra tempo, avslutade på en lagom höjd. Jag fick inte riktigt ihop henne som jag velat utan hon blev en aning lång i galoppen och sen var hon lite tjurig. Första skutten med M och det var roligt även om jag fick kämpa lite men tror inte det var hennes bästa dag. Tycker ändå att det gick helt okej även om det finns saker som kan förbättras. Hon hoppar alltid även om hon kommer långt ifrån och det kändes som hon tog hinderna väldigt lätt. Det var roligt att få hoppa henne och jag hoppas att det kommer fler tillfällen både för mig men även så att syrran också få prova. Jag håller tummarna för der men hur och om det blir får framtiden utvisa men vi njuter av tiden vi tillbringar tillsammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0