en brun och en fux..

Man hann bara hem så skulle man iväg igen. Det är speciellt sådana dagar man önskar att dygnet varade i mer än 24 timmar. Åkte upp till stallet och hade lyxen att hästen stod klar redan när jag kom, så det var bara att hoppa upp och rida på en gång. Det blev ett något lugnare ridpass för M idag och var mest bara för att hon skulle få röra på sig lite och efter det var det bara att göra iordning nästa häst. K var väldigt trött i boxen och det är väl egentligen inget som är ovanligt, han ser typ jämt trött ut när man ska göra iordning honom. Det blev lite skuttande idag och när jag red fram var Kupido väldigt spänd, låg grejer i hörnen som såg läskiga ut och man vet ju aldrig om grejerna attckerar. Dessutom blev han rädd för ridläraren, att inte sitta still i hörnet, ja då vet man ju inte vad som kan hända. Försökte få honom på andra tankar vilket gick emellanåt och det blev ju bättre. Började sedan hoppa fram på en volt vilket jag tyckte att han gjorde riktigt bra om jag får säga det själv. När vi sedan hoppade en kortare bana så gör han det bra där med, är tydligen jag som blir lite het vissa gånger. Det var kul så länge det varar, nä men det är så kul att få hoppa lite speciellt nu när han har en sådan bra bjudning mot allt. Det är lixom bara och styra och försöka vara lugn för att inte gå på för allt för lite galoppsprång. Det blir något av och på ibland nu när han är så himla hoppsugen, vilket även jag är. 
(null)
(null)
Myran var inte så glad på bilden men hann inte ta en bättre helt enkelt medan Kupido hade öronen fram ett kortare ögonblick iallafall. Brukar vara så att öronen av någon anledning alltid åker bak när mobilen eller kameran plockas fram. Vill de då inte vara med på bild kanske?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0