Nu ska hjälmen finnas i lagret igen

Vann en uvex hjälm för drygt två veckor sedan men hjälmen var slut i lagret så det fick bli väntetid och nu ska den  va inne på lagret igen så nu dröjer det förhoppningsvis inte länge. En ny ridhjälm har stått på inköpslistan en längre tid så det är verkligen något jag behövde införskaffa mig. Alltid trevligt att få saker och ännu roligare när man annars aldrig vinner något, så jag är glad och har inte ens fått hjälmen än.
 
Vägen till skolan idag tog väldigt lång tid, stod i 40 minuters bilkö och det var typ halv kaos inne i stan när det är vägarbeten och bilarna kör fastän det då typ står och blockerar en annan körriktining. Vi kom fram tillslut och det var en kvart kvar innan seminariumet skulle dra igång. Deadline på PM3 förlängdes och ska skickas till opponenterna innan klockan tio imorgon. Det blev lite plugg efteråt satt kvar på skolan i en datasal och försökte få lite gjort. Kom hem och sen blev det lunch och sedan stall, fick rida Kupido idag då det var markarbete på schemat. Red fram ute i skogen och trimmade lite på plan  men det tog inte lång tid förrän det kom andra och börja plocka fram titthinder och det blev en spänd Kupido. Reagerade på när han såg dem bära regnbågar och när de drar vattenmatta efter marken och flytta från det ena till den andra platsen. Egentligen borde han inte bli upprörd eller spänd men det var som att han bara ville galoppera därifrån ett tag och endå höll jag mig på den nedre delen vill jag tillägga. Fick skrittjobba honom lite mer och tillslut kunde han lugna sig någorlunda inte lika spänd utan blev allt mer avslappnad däremot blev det bra krut i honom. Energi utav tusen men det är bra att han har lite motor härligt att vara ute sig. På kvällskvisten blev det en tripp in till morfar som sedan i fredags har fått åkt in men han kommer hem imorgon. (null) (null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0