Ett steg framåt på C men ingen K!

Vaknade till att en geting hade tagit sig in här hemma och sen någon timme senare åkte man in till skolan, gjorde en powerpoint vilket man lika gärna hade kunna gjort hemma. Onödig trip in till stan om jag säger så, trodde det skulle vara effektivare men nu är den klar och sen fick man lägga tid på att läsa lite fler PM men har fortfarande inte läst alla, alltså jag har varken lust eller ork till det just nu. På eftermiddagen gav vi oss iväg till stallet för att hinna med två hästar var. Jag red nyhästen först på plan och sedan ute i skogen en sväng, vi jobbade lite övergångar och försöka få honom lite kvickare. Det gick bättre idag trots att han började med att vara något spändare än gårdagen men det blev bättre. Han fick skritta ett tag och försökte bara få honom att tänka framåt egentligen. Försökte rida ifrån T och det gick faktiskt bättre idag även om jag känner att han dras mot han eller gärna tvärnitar om T är för långt bort. Det är bra att det går framåt iallafall och jobbade lite övergångar mellan skritt och trav, bjudningen är lite sådär men han kanske inte känner sig helt hemma än. Han är rätt så modig, vågar gå först i skogen nästan överallt, ibland är det vissa saker som Han tycker är konstiga men det går att övertala honom tillslut. C är en fortsatt snäll häst skulle jag kunna säga.
(null)
 Sen var det ett ridpass till och börja bli en vana att mitt namn står på flera hästar så det är väl bara att välja antar jag. Dock så red jag varken Kupido eller Lagos utan det blev Rick istället då vi ändrade om och passade på att hoppa. K har gått en vecka i verksamheten nu så det är klart han inte ska hoppa men vi är förhoppningsvis tillbaka efter sommaren. Denna termin har inte varit bra alls för vår del, den bestod mestadels av en stående Kupido. Tyvärr blir det inte någon hemmatävlingen nu heller då jag står utan häst men så sugen man är att vara med. Det blev en snabbis ner till mormor som fyllde år och firades idag för att sen åka hem och plugga, hur skoj låter inte det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0