Långfredag

Denna dag skulle verkligen kunna beskrivas som den kallas, långfredagen. Klubbtävlingen idag kändes väldigt lång eller tiden gick inte framåt på stallet. Det var inte alls många starter men det tog fortfarande lång tid innan vi kom till 90cm. Var funktionär de tre första klasserna vilket var typ halva tävlingsdagen och sen blev jag publik någon klass innan det var dags att ta över hästen. Fick hoppa upp direkt efter att Rick gått en runda i 70 och då var det bara fem innan min klass och jag starta först i 90cm. Kände lite på honom innan jag hoppade fram några språng eftersom han redan gått en klass innan och var varm i kroppen. Jag fick inte riktigt bra känsla på framhoppningen eller banan men han hoppar precis som alltid. Världens snällaste men hade velat haft honom lite mer på bakbenen och få ihop honom lite mer, nu kändes han bara lång men det var en helt okej runda ändå.
(null)
(null)
Efter stallet blev det lite eget spa, duscha och basta samtidigt som man åt lite frukt tillsammans med livets dryck, alltså trocadero. Sen blev det middag och det fick bli påskmat idag och nu ska man snart hå och lägga sig för att kliva upp för att ha morgonjouren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0