Vi alla visste det!

Det är alltid lika roligt att se hur människor orkar bli upprörda över att en ryttare tar hem jerringpriset iår igen istället bara för att gratulera och släppa det. För igår var det den så kallade idrottsgalan som förmodligen alla vet och ni kan inte ha missat vem som tog hem priset för om han inte gratuleras i sociala medier så står det istället något med en negativ klang, många säger att de lika gärna kan bojkotta priset om inte hela galan. Jag personligen tycker att Peder och Allan var värd priset lika mycket som alla andra nominerade var, iallafall av de jag visste vilka dem var. Bara för att inte jag har kunskap eller inte vet vem två av de nominerade var så säger inte jag att de inte förtjänar att vinna och det hade inte gjort om det faktiskt hade vunnit heller. Majoriteten av alla inlägg om idrottsgalan/jerringpriset i sociala medier handlar om att fel idrottare vann priset, att Sarah var den värdiga vinnaren typ för att hon har tagit mer medaljer. Hennes prestation var bra det tycker jag men det är faktiskt svårt att mäta prestation i antalet medaljer, ger det verkligen oss en rättvis bild av idrottarens prestationen. Ska man vara mer värdig pga att man har kammat hem fler medaljer, vissa har kanske inte ens så många medaler att tävla om. Ni som anser att prestationen handlar om medaljer, till er vill jag uppmana till att se bort antalet och kolla istället hur många procent av hur många medaljer man har kunna varit med och vinna. Simmare kan tävla i olika simsätt vilket Sarah gör samt att det finns ett flertal olika distanser att tävla i, klart hon kan ta hem många medaljer. Det ser olika ut från sport till sport, tex. i hockeyn fungerar det inte så och inte heller inom hoppning. Peder och Allan vann EM-guld och ett EM-silver i lag och de medaljer var minst lika mycketvärda som Sarahs medaljer tillsammans, tack för mig men vi får inte glömma att ridning blev friskvård igår också!
(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0