Hoppträning och kattvakt!

Klockan var ställd och man skulle upp för att sedan hoppträna vid halv elva. Kommer dit och en avfallning i första hoppgruppen har precis ägt rum vilket gjorde att det blev en fördröjning av hoppträningarna men jag hoppas att det ändå gick bra. Vi fick invänta ambulans innan hoppträningarna kunde fortsätta och med lite omjusteringar av grupperna. Det blev fortfarande två grupper men i knutarnas blev det bara två knutar. Hoppträningen gick okej men det blev lite för mycket av och på iallafall i början ridpasset och ibland blir det lite för mycket hand istället för att jag bara rätar upp mig mellan hinderna. Det blev lite bättre iallafall men det är något jag måste träna vidare på. Man ska väl lära sig av felen och det blir super när både ryttaren och hästen gör jobbet tillsammans. 
(null)
(null)
Efter hoppträningen blev det nästan raka vägen hem och duscha för att sedan åka och vara sällskap åt Svea. Hon är det fart och fläkt på till alla och så att det blir över men hon var ändå lugnare idag än vad hon varit tidigare i veckan. Det jag säger är att det finns lugna stunder med henne också även om hon älskar att busa, hon låg spinnande och myste medan vi kolla på en ny serie, Riverdale.
(null)(null)
(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0