Fuxen var pigg idag...

Förflyttade mig från lagboken till bilen för att åka upp och rida Kupido. Var helt slut innan jag knappt kommit upp på hästen och det blev inte roligare då man ska ställa sig och hitta stigbyglar samt läder för att någon varit och lånat. Upp kom jag och passet gick sådär, Kupido var duktig och pigg så tyckte att jag fick jobba lite extra med att få honom lugn. Det är roligt att han är såhär pigg för det har han inte varit på länge men sen har jag ju skavsår på ett par fingrar så det blev bara styrning för det. Vi hade lite bommar och några småhinder som vi använde oss av. Red fram på lite travbommar på böjtspår och två galoppbommar på andra delen av kortsidan typ. Sedan började vi hoppa några hinder med bom före och bom bakom.  Nyttigt för mig och Kupido med att ha en bom speciellt efter hindren. Vi får lätt trångt eftersom han är så framåt och idag var han pigg och alert så idag var det svårare. Han lyssnar otroligt bra ändå och är bara bäst som säkert alla redan vet.
(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0