t a n k e s t ä l l a r e

Tänk att vi redan är inne i februarimånad och det har snöat hela natten, hela dagen och ingen i familjen är frisk. Ingen är frisk nog att orka skotta men någon mår bättre än den andra men snön får ligga kvar. Den ska nog ingenstans för det kommer bara mer och mer. Jag försöker piggna på mig genom att ligga i sängen och återhämta kraft mellan gångerna jag är uppe en stund. Öm i kroppen men frossan är borta och tror inte jag har feber men kroppen orkar inte riktigt med att vara uppe och hostan gör mig svagare och svagare. Det finns ingen kraft till att hosta hur konstigt det än må låta, låter mer som man fejkar den. Jag kan samtidigt inte ligga i sängen och tycka synd om mig själv när man vet hur andra har eller kan ha det. Jag skulle vilja påstå att jag inte har rätten till att klaga på hur jag mår just nu när man samtidigt vet hur tur man har det trots allt. Nu menar jag inte att det är tur att ligga hemma och vara sjuk men det finns andra som har det betydligt värre och svårare och det tänket ger mig tankeställare. Exempelvis att jag har möjlighet att äta vad jag vill, när jag vill trots att det kanske inte just nu smakar som det brukar göra. Jag har iallafall den möjligheten medan alla här ute inte har det, det får en att se saker ur ett annat perspektiv och att värdera, uppskatta alla saker vi gör. Njut av varenda måltid, njut av varenda semestern, njut av varenda grej oavsett hur ofta eller hur sällan man gör det. Vi vet inte om det blir vår sista. Ta hand om varandra❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0