Två ridpass och massa plugg..

Plugget fortsätter och vet inte direkt om jag blir nog klokare men jag hoppas. Åkte till stallet vid fyra för att hinna rida en häst innan jag skulle rida K tjugo över sex. Just nu är viju forfarande i det här läget på att lära känna varandra men det var lite roligt att komma och hämta henne från hagen och hon gnäggar när man kommer. Känner hon igen en redan på så kort tid, man kan ju alltid hoppas för det vore väl lite roligt, man måste gjort ett bra intryck igår då. Idag bestämde jag mig för att rida ut för första gången, hon var något piggare ute i skogen vilket man kan förstå och väldigt snäll. Vi skrittade och travade mest provade även lite galopp i skogen, efter ungefär en halvtimma ute i skogen red jag tillbaka för att fortsätta lite innan jag avslutade henne på plan.
Sedan var det fuxen, K fick gå inne idag och det var väldigt varmt. I början var han väldigt seg och det tog ett tag innan han kom igång men när han väl kommit igång tyckte jag att han kändes bra. Fick även höra att vi skulle få hoppa lite nästa vecka och det ser vi fram emot båda två, avslutade med att gallopera över tre galoppbommar med fyra galoppsprång emellan varje. Kupido fixade det där galant, tyckte vi hade en bra rytm och ett bra tempo som vi behöll över alla. Han är så duktigt fina K.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0