Alltid otur?

Till att börja med så tyckte jag att jag hade tillräckligt med tvåor men tydligen inte, det var där det brast, i det sista vilket resulterade att jag missade en häst. Det var inte kul och att jag ändå sa precis innan sista loppet att det hade gått bra för mig eftersom att jag hade tagit många tvåor men tydligen en för lite. Jag fick äta upp det jag sa efter sista loppet då Milligan's School vann där som hade numner två. Där hade jag inte nummer två utan en spik, nummer åtta som det inte alls gick lika bra för. Jag skulle ha tagit häst nummer två där också men det är lätt att vara efterklok och ska jag vara ärlig så hade jag inte alls funderat på att ta den hästen/kusken. Man får vara glad att man lyckades kamma hem mer än vad man spelade för såhär första gången man spelar själv. Mer än att kollat på travet har det varit plugg från att jag vakna och sprungit emellan loppen för har ju hört att man ska belöna sig själv och varje minut från plugget är en belöning i sig.
Hade ju varit roligare med sju rätt vilket alla borde förstå, det var kul så länge jag hade alla rätt men ändå nöjd med mina sex rätt också. Kommer aldrig vilja bara ha en spik i sista loppet iallafall eftersom då mycket kan hända i ett lopp. Det såg vi även i fjärde loppet, tror det blev fem omstarter totalt pga tjuvstart och häst nummer tre som jag bland annat hade blev struken andra gången han var för tidig och då blev jag lite tveksam på att få sju rätt men det sprack i sista loppet istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0