Onsdag

Ännu en dag har snart passerat och det är plugg och stall dagarna består av. Har läst lite mer till duggan men det är så ointressant att jag vet inte vad. Massvis med nya som gamla begrepp man säkerligen ska kunna och jag kommer knappt framåt i boken. Har snart läst ut kapitel 2 och jag blir less innan jag ens öppnat boken. Får nog somna med boken i handen idag, igår när jag läste på eftermiddagen så somnade jag så man förstår verkligen att jag inte tycker det är intressant. Det känns som livet hade varit enklare om man hade tyckt om att läsa böcker, Jag önskar att jag gjorde det. Stallet vid fyra tiden och först ut var Kenzo, red honom i lilla och han hade verkligen hovarna på marken idag. För att jämföra hur han var igår så var han helt obrydd, det var som en helt annan häst. Det måste ha varit en del överskottsenergi som han hade igår, idag var han mycket coolare och mer mot det segare hållet. Upplevde inte alls honom som känslig vilket jag fick uppfattningen för igår fast han och jag kanske förstod varann mer idag. Visst att han blev spänd en eller två gånger men inte så att han flög iväg eller nått. Försökte jobba lite övergångar i skritten i början, bara start och stopp och sen fick han trava fram och vi fortsatte ridpasset med att försöka hitta mer knappar helt enkelt. Imorgon får han vila från mig också blir det ett ridpass på fredag igen, då får vi se om han laddat om batterierna. Vikarie på lektionen idag och tiden gick väldigt fort. Vi hade dressyr med tre markbommar. Som vi red över som på en volt med fyra galoppsprång emellan och Prince gjorde det skapligt. Fick inte riktigt till galoppen alla gånger då han är sned och byter så fort han får chansen men det var inte helt katastof heller. Emellanåt kändes han riktigt fin, flyttade skänkelvikning bra och han kändes avslappnad även om han var något piggare än vanligt och ville rinna iväg men med en avstämning så lyssnar han. En häst som gör sitt yttersta från gång till gång även om det inte alltid är så lätt, han försöker om man ber honom. Jag får inte fastna på att han är sned jämt, det funkar inte.
(null)
(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0