Att få saker gjorda

Hade klockan ställd på nio idag men vaknade av en slump vid sju och kände mig hur pigg som helst. Hade tanken på att ta skolboken och läsa till duggan men hade inte någon lust till det så det fick istället bli en tanke jag hade. Gick upp någon timme senare och gjorde mig iordning, det blev en tripp till simhallen för att byta bil. Sen drog syrran och jag iväg till stallet något tidigare än vanligt då jag hade   en tid att passa. Hade bestämt en tid med Pia eller hon med mig för att rida den lilla svarta hästen då det inte blev något i torsdags Hämtade in honom nästan på en gång och börja borsta, ridskolehästarna släpper fortfarande mycket hår men han verkade lugn att ta in själv och var inte särskilt brydd att vara  i stallet utan sällskap. Däremot när jag tränsa börja det klia i hovarna och han ville nog komma ut men då hade han till och med fått sällskap . Började med att longera honom  i båda varven innan jag hoppade upp och det var nog lika bra för han verkade ha gott om ö verskottsenergi när han gick på linan. Han verkar vara vaken på ljud i början och var väl lite spänd i början och en något känslig häst fick jag som första känsla när jag väl satt upp på honom. Idag var ett ridpass för att se vad hästen hade för påhitt och försöka lära känna hästen samtidigt som P var med och instrukterade litegrann. Red mycket på rakt spår då han fick lite oväntade fnatt på volterna men gjorde väl egentligen ingen stora grejer. Förhoppningsvis blir det bättre med tiden och han lugnar ner sig eller snarare slutar med sina påhitt. Lösningen kankse helt enkelt blir mer arbete och att han kommer igång, blir avrastad. Vet inte riktigt hur mycket han har gått tidigare men vi tar en dag i taget. Efter stallet blev det plugg och är väl värd en klapp på axeln tycker jag. Nu blir det AYTO och sedan sätter jag mig vid datorn och skriver mer inlämningsuppgiften.
(null)
(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0