29 April

Var uppe bra länge igårnatt och skrev på PM:et som jag hoppas vi får klart idag så man har det gjort och kan ta det lugnt till seminariumet. Tog en sovmorgon idag och det kunde jag väl göra när klubbhoppningen drog igång vid ungefär ett och dagen blev väl inte direkt som jag förväntade mig. Övning ger färdighet men just nu vill jag bara att Kupido ska komma tillbaka in i verksamheten i full kondition. Året har väl inte börjar särskilt bra för Kupidos och min del vilket jag tycker är så himla tråkigt men jag kan bara hoppas att han snart är tillbaka bättre än någonsin. Ingen hoppning för Kupido så istället hoppade jag både Prince och Rick.
Första hästen jag hoppa var P i 80cm och han kändes sådär, rev första hindret därefter var han felfri. Fick inte samma flyt som vi haft på lektionerna och jag la honom lite dumt på den ena linjen. Plockade upp honom istället för att bibehålla samma tempo hade jag gjort det hade avståndet stämt men istället kom vi nära det tar jag på mig men han räddade mig. Det var faktiskt inte första gången jag tävlade honom, hans allra första tävlingen här gjorde jag med honom i början av 2014, för fyra år sedan och även då var Kupido skadad. Rick hoppade jag i 1m och det gick inge vidare bra. På framhoppningen fick vi ett par riktigt bra språng men det var inte samma gamla Rick idag, jag fick driva mot samtliga hinder och han ville inte hoppa idag. Efter vi tagit oss över ettan så hoppade han banan fram till sista hindret där det tog stopp. Han hade ingen egen bjudning alls inne på banan vilket kändes tråkigt nen det kan inte alltid vara hans dag. Hem och duscha för att sätta sig med det allra roligaste skolarbete.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0