Två hoppträningar - onsdag

Att man nästan vänder på dygnet måste det bli ändring på, det fungerar inte riktigt dagarna man väl ska upp tidigt. Just nu somnar man sent kliver upp sent, förskjuter sömnen rättare sagt men jag är en nattmännsika eller kvällsmänniska och inte direkt någon morgonmänniska. Jag somnar aldrig direkt när jag går och lägger mig utan ligger vaken och oavsett vad jag gör blir det inte något bättre resultat. Får väl försöka ta och läsa lite i skolboken så kanske man somnar.

Jag hade två hoppträningar inplanerad igår och ingen Boye så vi bestämde oss för att åka lite senare till stallet eftersom vi skulle bli kvar där hela kvällen. Först var det hoppning med träningsgruppen, där jag red Kupido. Oj vilken chock säg. Red fram självständigt och vet inte riktgt vad jag höll på med den lektionen, det var som att jag var i en helt annan värld gentemot alla andra i gruppen. Försökte få Kupido rund och fick inte riktigt Kupido där jag ville ha honom i början och det ledde till att hans ben var lite överallt. Han lyssnade på mina hjälper, nästan lite för bra om det ens är möjligt men däremot blev det ett flertal byten i galoppen, ibland korsgalopp mellan hindren och ja det flöt lixom inte på. Hade ingen bra känsla om man kollar på helheten, blir förbannad på mig själv för att jag borde rida bättre men alla dagar kan inte vara mina precis som hästarnas. Kupido hoppar bra, gör det han blir tillsagd och är en klippa helt enkelt. Han kändes fin och avslappnad på slutet och då var benen på sin plats men ridpasset var inte på topp. Vi kommer väl tillbaka, känns som en evighet mellan gångerna man sitter på hans rygg men förstår ju att det ultimata är väl inte att rida en häst en gång i veckan och tror att allt ska sitta. Vi tar nya tag nästa onsdag och hoppas det blir ett bättre ridpass.Nästa hoppträning för denna onsdag var det Avalon som skulle ridas och den gick bra. Han var duktig och det kändes som att han tyckte det var roligt och det är verkligen a och o. Han fick ett par riktigt bra språng och sen finns det saker att förbättra men det är väl därför man tränar. Träningen kändes passande och det här var precis vad Avalon ville vara med på. Idag vad ju tanken att vi skulle rida ut men eftersom de regnat hela eftermiddagen så fick A vila också får vi rida ute imorgon istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0