En längre dag på stallet..

Ledig från skolan alltså ingen föreläsning för min del idag men har ändå varit duktig och läst klart första kapitlet i statistikboken. Det känns som den här boken kommer att ta en evighet att läsa och det finns två anledningar till varför. 1. Boken är på engelska. 2. Det är över 800 sidor i den här "tunna" boken. Bra att man var ledig för att jag fick annat inplanerat, en skoning. Det blev en lite längre dag på stallet än vanligt om man bortser från när man har jour, haha. Någon gång efter ett tiden så åkte vi upp till stallet då Avalon skulle få nya dojor. Hämtade in honom från hagen och han skoddes, var mycket duktig trots att han hade lite spring i benen säg. Efter att han var nyskodd fick han stå i boxen och äta lite medan vi hämtade in Boye samt bytte om innan vi skulle bege oss ut på en lugnare skogstur. Han var oöm i fötterna och skogsturen gick bra, tummen upp!

Efter vi ridit blev det tid över för lite plugg, vi försökte och det gick bra till en början men vi kom inte många uppgifter tills jag insåg att jag inte förstod vad frågan var. Man ska jämföra med facit och inser att det finns bara facit på alla ojämna uppgifter. Tänk att det finns dem som gör en bok med uppgifter men det gör bara facit på hälften av dem alla, hur skall jag kunna veta att jag har gjort rätt då. Efter jag insett detta kommer jag nog bara göra varannan uppgift framöver för att sedan kunna kolla att jag faktiskt gjort rätt. Första tanken var ju att det måste bero på något tryckfel men alltså alla uppgifter med ett jämt tal finns inte, s ä m s t!

Klockan började närma sig tio i sex när jag och syrran drog oss ner mot stallet för att göra iorning häst nummer två att rida. Det blev lite markarbete för oss idag och ingen var gladare än mig då jag fick skutta lite på fuxen. Alltid lika glad att sitta på hans rygg men ridpasset började mindre bra, fick jobba mycket med att få honom mjuk och liksidig och hade en bra känsla på slutet. Det blev en liten bana av detsom stod framme och den gjorde han bra den här stjärnan. Hörde om det var okej att skriva upp sig på klubbtävlingen och vi har nu anmält oss på klubbisen som är redan nästa vecka. Kom hem och det blev först en dusch och sen middag efter det. Nu är jag redo att hoppa i säng, fyra timmars laboration.
 

Kommentarer
Postat av: My

Vi har haft så i matteböcker och finns facitbok att köpa till så har man varannan i den och varannan i vanliga boken 😅😅

Svar: Alltså what... allt för dem ska tjäna pengar, tror jag gör varannan uppgift till att börja med😂
None None

2017-09-07 @ 10:23:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0