Ny vecka....

Det är måndag, andra oktober vilket innebär att det är en ny vecka och nya möjligheter. Dagen kunde väl ha bjudit på bättre väder iallafall från min sida. En dag som man kanske skulle tagit tiden till att plugga lite mer än vad jag har gjort. Det blev stall någon gång efter lunch och då var det ju bara att hämta in hästen som var mer än glad för att komma in från det usla vädret, det regna och blåste som aldrig förr. Red i stora manegen och det låg ett antal bommar framlagda så varför skulle man inte använda dem för. Red fram A först med mycket halter och bara start och stopp i princip, joggade fram på lite halvlånga tyglar och han verkade glad och framåt. Började sedan med att rida en åtta över en av bommarna, flyttade rumpan lite på den öppna delen och sedan tog jag lite galopp innan vi tog oss an och använde de resterande bommarna. Det blev lite bomarbete för Avalon och gladast blev han när vi avslutade med att lägga upp ena bommen på en sockerbit, han verkar vara hoppsugen.Hem och hoppa in i duscha för att sedan åka och göra naglarna för första gången i hela mitt liv. Det enda jag gjort förr är att måla naglarna så varför inte testa något nytt säg. Håller allt vad jag har, att det går lika bra i stallet med det nya naglarna men det återstår att se imorgon. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0