2 ridpass men ingen Kupido...

Dagen har väl varit lite som en berg och dalbana. Har försökt plugga men det gick väl inge vidare direkt, fastnade nästan på varenda uppgift och förstod typ ingenting. Jag hade trott att jag skulle ha gjort några fler än vad som blev gjorda. Åkte till stallet vid fyra tiden då vi hade cafeterian idag, Madicken fick stå där medan jag red Avalon. I stort sett var jag ensamma i ridhuset och efter jag joggat igång Avalon så började vi med att flytta skänkelvikning på långsidan, från spåret och bara in till kvartslinjen och sedan ut till spåret igen. Övergick sen till att flytta skänkelvikning på hörnlinjerna bara för att det skulle bli lite nytt och i galoppen jobbade vi lite med tempoväxlingar.
Vikarie och byte av häst i träningsgruppen och visst det är nyttig att rida olika hästar, det är jag medveten om men samtidigt vill man ju rida hästen man vill tävla för man vill ju utvecklas som ekipage. Rider lektion en gång i veckan, hopptränar så ofta jag har möjlighet sedan utöver det trimmar och rider jag ut själv, ofta med sällskap av syrran. Att rida en häst, en gång i veckan är inte det ultimata och bästa sättet att utvecklas på och med det sagt/skrivet så är det väl självklart att man vill ha hästen på ridlektion också. Kajtek som blev Kupidos ersättare idag kändes väl lite som jag förväntade mig. Red igång honom när han kom till ridskolan i början av 2015 någon gång och även då var han seg, känns typ som en pinne i början men går att jobba i skritt och trav men skulle verkligen vilja ha bättre bjuning. I galoppen kunde jag typ inte jobba honom alls, där var det bara fösöka få honom framåt samtidigt som man inte bara vill att han ska gå fram men man kan ju inte rida runt i undertempo en hel lektion heller. Övervägde innan ridpasset om jag skulle rida barbacka men det fick bli sadel ändå, jag ångra mig sen. Inbillar mig att jag fick mer bjudning på honom alla gånger jag ridit honom barbacka och det var mycket barbacka när jag red honom. Red caprillibana på Kaj idag som bestod bland annat av travbommar, skänkelvikning, ryggning och framdelsvänding. Kaj gjorde väl det han blev tillsagd och han är ju världens snällaste häst och måste nog säga att han hade lite mer go idag än då han kom iallafall, framsteg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0