Besviken man blir...

En tidig söndagmorgon. Vaknade redan vid fem och kunde inte somna om så efter ett tag började jag sakta men säkert göra mig iordning. Satt i bilen någon gång efter sju och när jag kom till stallet hade jag mer än god tid på mig. Fixade klart det sista med utrustning, mockade, borstade av och fixade klart hästen och gick banan en gång till. Kupido var obroddad vilket jag märkte igår kväll, trodde han skulle fått brodd då en del ridskolehästarna skoddes i veckan men tur som jag hade var det grusat. Gruset rädda mig annars hade det varit bambi på hal is och med andra ord typ omöjligt att ta mig någonstans ute. Det gick bra eftersom det var grusat, vi fick lite fäste och dessutom var det ingen is varken intill framhoppningen eller ut från banan utan vi höll oss på benen. 
(null)
90cm - Första klassen började jag röra mig lite tidigare mot framhoppningen eftersom jag vet att han har sina idéer om att vägra gå in. Lite försök till att protestera men vi kom in rätt snabbt och red fram, i lugn och ro innan jag börja hoppa fram. K kändes laddad och vi hoppa fram i och det kändes riktigt bra på framhoppningen . På banan hade vi ett bra tempo men kom lite nära på trean och sen var det sista hindret som Kupido valde att lägga in bromsen i typ sista sekund (tror han hade en tanke om att stanna men det hade inte jag) han var lätt övertalad och vi tog oss över och nollade klassen.
(null)
1m - Andra klassen och hästen går nästan raka vägen in till framhoppningen, duktig kille. Sprången på framhoppningen kändes bra och kände att jag hade en bra känsla. Det var på sjätte hindret som det kom en rivning och min hjärna börja sättas igång. Hoppade sjuan och sen var det hjärnsläpp och var nog så inne med att vi skulle hoppa kombinationen två gånger att jag var dum nog att ta den igen istället för åttan. Jag vet inte hur besviken man kan bli över sig själv men jag klantade till det rejält och det händer inte igen. Får hoppas jag kan ta igen dett apå klubbmästerskapet.
(null)
(null)
Om jag ska reflektera över rundan så hoppar Kupido bra, tappade lite fart i svängen mot tvåan och Kupido vill gärna brassa igenom kombinationen. Jag försöker göra plats till honom i kombinationen dessutom försöka få tillbaka honom lite för att int komma in i största galoppen. Tyckte jag låg bra på sexan men vi får ändå en rivning och resten har  kommit fram ovan.  Inga bommar föll i kombinationen, varken första eller andra gången dessutom vill jag säga att Kupido gjorde ett riktig bra jobb i helgen. Stod som ett ljus i ridskolestallet helt själv under tävlingen, är han inte världens bästa ridskolehäst på alla sätt!? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0