Klubbhoppning & jour på det

Vart ska jag börja.....
Sov uselt inatt, för det första så tar det en evighet tills man somnar och när man väl gör det så vaknar man. Spelar ingen roll om jag är lite trött, somnar ändå inte och dålig sömn och sedan ska man upp tidigt efter en sådan natt, inte så roligt. Stalljour var det ja, tur det är bara en dag, hade två dagar förra veckan och det är bra mycket skönare när man delar upp den. Efter att alla hästar kommit ut i hagarna, privatstallet fixat och man käkat frukost så blev det paus i jouren och det blev en lång paus. Två hästar skulle tävlas och totalt tre starter för mig (60, 80, 100cm) och självklart fick vi ett schysst väder, man skulle kunna tro att sommaren är påväg men inget är säkert här i krokarna.
 
A V A L O N
Det här var Avalons andra tävling och första ute, en runda på 60cm och jag vet att den höjden inte är något problem för honom men bättre han kommer runt med lätthet nu i början så han tycker det är kul. Nu var vi ju inte felfri men vad gör det, man kan inte alltid plocka rosetter säg. Då kan han få för många, nä men skämt åsido, han skötte sig men det blev fyra fel idag men nästa gång är vi felfri. Vi är nöjd med rundan och prio ett är att vi ska ha kul och det har vi båda två så vi är nöjd ändå. 
 
K U P I D O 
Först en runda i 80cm och det var väl bra att jag fick med mig den rundan ändå, där var vi felfri och den rundan kändes bra mycket bättre än andra rundan. Det blev lite för mycket kaos på framridningen innan jag skulle hoppa en meter. Kort och enkelt sagt skulle jag kunna säga att Kupido blev livrädd för en annan häst. K visste allvarligt inte vart han skulle ta vägen och däruppe satt jag och försökte få honom att stå still och lugna ner honom. Kupido slutar aldrig att förvåna en, detta skedde alltså pga ett par boots. Det smattrade av hästen som hade dem och Kupidos reaktion är bara så överdriven. Vad ska hända men det gick bättre när den skritta men det var en väldigt spänd Kupido. Såklart var vi efter varann i startlistan vilket kändes bara som pricken över i:et  just då men Kupido var ju varm och det var nog tur det. Väl inne på banan fick vi inget bra flyt helt enkelt och jag måste helt enkelt rida bättre, jag tror att det blev lite kaos hos båda vilket resulterar till hur rundan blev. Övning ger färdighet och det är bara att fotsätta att träna. Det ska bli kul när vi kan hoppträna ute på lektionshästarna, har ju inte hunna gjort det nu iår för det kommer mer snö men ser fram emot att hoppa ute lite framöver.
Kommer fler och förhoppningsvis bättre bilder imorgon, håll utkik....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0