Hoppa i blĂ„stenđŸŒȘ💹

Plugg och sedan pÄ eftermiddag bar det av till stallet men endast för min lektion, sÄ blev bara en hÀst riden idag. Fick höra att vi skulle hoppa lite idag och det sÀger man aldrig nej till, alltid lika roligt att hoppa. Red fram hÀstarna sjÀlvstÀndigt till en början och dÄ fick jag jobba mycket med att fÄ honom mjuk i sidorna dÄ han riktigt inte hÀngde med mig. Precis innan jag börja galoppera och efter galoppen sÄ slÀppte allt, dÄ kÀndes han rund och fin. Det var vÀldigt blÄsigt men mÄste sÀga att det var bÄde skönt men lite jobbigt att rida nÀr det vÀsta vindarna kom. Det var nÄgra terrÀnghinder framtagna i paddocken sÄ det passade vi pÄ att hoppa och sedan avslutade vi med att hoppa en linje. Det var en linje med tre hinder, med tre galoppsprÄng mellan varje. Första gÄngen jag kom in pÄ linjen var jag lite avvaktande, samlade ihop honom för att jag förstod att det skulle bli trÄngt ifall jag hade en större galopp men det Àr bra att fÄ kÀnna pÄ avstÄndet lite först men efter den gÄngen justerade jag galoppen och kom istÀllet in med en bÀttre galopp och fick jobba tillbaka honom för att fÄ plats med tre men det gick bara bÀttre och bÀttre. Kan faktiskt sÀga att sista gÄngen jag hoppade linjen blev bÀst och det kÀndes riktigt bra och hÀrligt att komma in och ut bra första gÄngen nÀr hon höjde upp lite ocksÄ. Han Àr ju för bra den hÀr ridskolehÀsten, tÀnk om han vore min!

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0