F r i d a y !

Sov verkligen sämst inatt, låg bara och kolla rakt upp i taket och somna jag så vakna man lika snabbt. Det blev lite ändrade planer då Pappa fick en körning ner till Stockholm och syrran fick hänga med som sällskap. Så från en till två hästar för min del idag och stallet helt själv. Det är ju skönt om man hade haft all tid i världen men nu blev jag och mamma bortbjuden på mat så det var ju bara hem en snabbis för att åka vidare och det blev kebabtallrik och den satt riktigt fint i magen.
Hästarna var duktiga, båda två. Det blev ett pass ute i paddocken med Avalon där vi jobbade övergångar och skänkelvikning även lite voltarbete bara för att han inte bara ska göra en och samma sak. Dessa grejer kunde man rulla på i ett par varv, skänkelvikning på långsidan, volt på kortsidan och övergångar lite där det passa. Boye fick en lugnare tur i skogen, fundera ett tag på att rida ut en sväng barbacka men tillslut så blev det med sadel ändå. Skönt att avsluta stallvistelsen med en uteritt för med värmen blir det varmt att köra två ridpass. Imorgon ska det förhoppningsvis bli lite hoppning, Avalon har ju inte fått skutta något den här veckan och han vill ju så gärna och jag med för den delen. 
AVALON
BOYE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0