Dagen innan tävling & en ridtur barbacka...

Fredagen är nästan avklarad och imorgon är det dags för ännu en jourdag plus tävling på det och inte en utan med två hästar för min del. Planen för dagen var egentligen att jag skulle smörja alla grejer inför tävlingen imorgon men fick en häst på det också. Det kan aldrig bli för mycket ridning eller hästar för min del och är det något ställe jag spenderar mycket tid så är det just, i stallet. Klagar inte på att behöva åka dit oavsett om jag ska rida eller inte men visst föredrar man att rida när man åker dit. Med lite ändrade planer så blev det först en mysig ridtur barbacka på Avalon som var jätte snäll, även Madicken på Boye var med och det var en lugn och trevlig uteritt om jag få säga det själv. En skön ridtur såhär på fredags eftermiddagen med ett helt okej väder, vad skulle man kunna klaga på.
Efter ridturen blev det teamwork som alltid, delade upp stallsysslor och smörjning av alla dess formar. Klar blev vi och nu är vi alla redo inför tävlingen men kanske inte lika taggad inför resten av jourdagen. Kan tänka mig att dagen går rätt snabbt fram till hästarna ska få lunch ungefär men man får hoppas att dagen flyter på hyfsat bra efter tävlingens slut också. Är anmäld till tre starter och först ut blir Avalon i 60cm, det gick ju kanon sist i tävlingsdebuten för honom i 50cm och vet att 60 inte blir problem men det är bättre att han får komma runt och känna sig duktig, vi tar oss an en höjd i taget. Det blir första tävlingen ute för honom och vi får väl se vad han tycker om det, tror han kan tycka det blir extra kul. Andra hästen är Kupido och där kör vi två rundor, en i 80cm bara för att han var ledig och hinner andas lite innan nästa klass. Dessutom har han inte hoppat ute sedan förra året och vi har knappt hunnit ridit något på plan heller så vi kör en uppvärmningsrunda och sedan är jag anmäld till 1m. Ska bli riktigt skoj att få hoppa ute och allt jag hoppas på är bra ridväder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0