Boye & Abbe

Det var tenta på morgonen och sedan äta lunch, ladda om inför stallen.
 
Begav oss först upp till THF då vi hade stallgrejer däruppe. Kom bra precis när de skulle ta in privata så hämtade Boye ute i hagen, red ut i ett hyfsat bra väder, varken för kallt eller varmt. Boye var riktigt pigg, ville nog helst bara galoppera av sig all energi. Var väl ute i cirka 45 minuter innan jag var tillbaka och då var syrran såklart klar med stallsysslorna. Redo för stall nummer två.
 
Vi åkte vidare till nästa stall, där blev det min tur att mocka medan Madicken fixade andra stallsysslor. Det gick snabbt åt första hästen, tog längre tid med den andra. Ut och hämta in hästarna för att sedan bege oss ut på en ridtur. Red mot komtorillen och det var snälla båda två, Abbe var dock lite tveksam mot islandshästarna som vi red förbi men vi kom ju förbi dem. Mitt i eller när vi börjar rida hemåt så börjar det snöa, när ska det sluta. Marken hinner inte tina för det kommer bara nytt, om och om igen. Det räcker med snö nu, det har jag sagt och det står jag fortfarande för. Dock så är det lite härligt att rida när det snöa men nu vill vi ha sol och värme, bar mark. 
Men visst är han för söt den här ponnyn, vill vara med en och gosa hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0