Onsdagen - Det går bra nu

Det känns riktigt bra nu och har gjort det i ett par veckor, så himla roligt att rida när man känner att träningen verkligen har gett resultat. Kupido är på topp och jag är så otroligt hoppsugen, en tävling nu hade inte suttit helt fel enligt mig. Då jag inte bloggade något i onsdags så måste jag väl återberätta så gott som det går, iallafall om ridpasset/ridpassen. Jag och syrran åkte upp till stallet, Madicken skulle rida Boye inne eftersom det va snökaos. Det typ regnade snö och det var inge vidare väder för att rida ut. Tanken var att jag bara skulle rida Kupido men mötte upp Karin i stallet så då fick jag trimma Avalon innan jag skulle rida Kupido. Så vi red och det blev typ fullt i ridhuset, fanns inte mycket att göra men Avalon fick jobba övergångar och sedan fick jag hålla koll på rumpen för att den gärna ville åka in innanför spåret.. Som tur va hann man med lite galopp innan det kom in tre nya och då hade väl två andra lämnat, trångt som det var fick man göra det bästa av situationen. Han fick skritt och travjobba lite på volten där jag jobbade med att flytta ut rumpan lite eftersom han gärna ville ha den innanför.

Nästa häst var ju ingen mindre än Kupido och jag tycker verkligen att ridningen går framåt. Det är så himla kul, övningarna är rolig att man bara vill göra mer, dessutom är Kupido lika pepp som jag. Allt rullar på och det känns riktigt jävla bra om man får säga så. Jag har honom där jag vill att han ska vara, han lyssnar riktigt bra och gör det han blir tillsagd. Det enda är väl att han kan bli snäppet rakare, blir lätt lite slingrig men det är något vi ska fortsätta jobba på. Ser fram emot det här året och jag hoppas jag har turen med på min sida så att det kanske blir någon fler tävling.


Kommentarer
Postat av: Ellen - tävlingsryttare

Så kul att det går framåt :D

Svar: Ja verkligen, hoppas att vi får visa det på banan också😃
None None

2017-01-13 @ 11:22:54
URL: http://ellenshorselife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0