Fredag den trettonde

Vaknade vid nio tiden, klev upp och åt frukost och satt mig sedan vid datorn i väntan på att syster skulle kliva upp ur sängen för att vi sedan skulle åka till stallet. Idag var det min tur att få hoppa lite, med lille Avalon för jag blev så himla sugen på att skutta lite då jag kollade på hoppträningarna. Dessutom tror jag att han tycker det är kul att få göra lite annat men dock verkar det ta ett tag innan han insett att det är hoppning. Red fram på lite travbommar som låg på en åttvolt och sedan red jag även över någon bom i galopp innan jag började hoppa över ett sockerbitskryss. Att hoppa är lättare sagt än gjort, jag önskar mig mer bjudning mot hindren samt  lite bättre tryck i galoppen men Avalon är envis och vill inte riktigt göra det jag ber om. Sammarbetet är inte altid hundra men det blir bättre och bättre men man vill gärna ha det redan från start. Det blir att han ibland bara länger galoppen men går inte fram för skänkeln och då blir det bara allt svårare att reglera galoppen. Det underlättar inte för att vi ska få ett bra avstånd till hindret utan jag måste nästan ha den här korta galoppen men försöka få lite mer tryck i den. Det finns en del att jobba på men jag tar med mig dem sista sprången från idag, då det var som att gå från natt och dag ungefär. Nu är det dags att käka middag och det blir tacooos. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0