TILLBAKA!!!

Jag är medveten om att det varit usel uppdatering och det har inte blivit något alls den här veckan och det har varit mycket bara. Det blev lite bloggpaus kan man säga, har inte haft tid helt enkelt då jag haft andra prioriteringar men nu bir det andra bullar. Tentan är överstökad och det blir en lugn fredagskväll och mogondagen lär bli ganska chill den med. Tar med kameran till stallet imorgon och förhoppningsvs få lite nya bilder och jag håller tummar och tår på ett fint och bra väder. 
I detta inlägg tänkte jag bara kortfattat dela med mig av vad min tid tagit vägen.
 
MÅNDAG - Skola och ännu mer plugg här hemma, bortbjuden på middag.
TISDAG - Stallet red ut Boye, provade nya stalljackor (tävlingsjackor), plugg till tentan.
ONSDAG - Jobb och sen raka vägen till stallet (hoppning) och lite plugg när man kom hem.
TORSDAG - Det var näst intill plugg nonstop från morgon till kväll med lite pauser här och där.
FREDAG - Dagen då allt gällde, tentamen dax och den är överstökad så nu kan jag andas ut.
 
 
Tänkte väl ta upp lite kring ridpasset i onsdags. Vi hade hoppning och vi red fram självständigt, samlade ihop oss när det var dax att börja hoppa fram. Kupido var lite ofokuserad i början och visst förstår jag att han tyckte det var konstigt att de gick och ledde en häst där en miljöträning det kan han behöva, borde egentligen inte vara märkvärdigt. Han kändes lite stelare än vanligt så försökte få honom mjuk och liksidig redan i början av ridpasset och han blev bättre och bättre. Däremot tyckte eller tycker jag att han har fått lite mer motor i sig nu och det kan vara bra, bara vi använder den på rätt sätt. Man känner verkligen att han bjuder fram mot hindrena  och han verkade ganska taggad på att få hoppa, kul var det. Eftersom han var lite för på ibland så fick jag jobba lite med att ta tillbaka honom och jag tycker han har blivit så lydig att jag knappt behöver ta i honom för att få en förändring men nu var man tvungen att ta tillbaka honom för att han inte ska rinna iväg. Däremot behöver jag då istället bara tänka framåt men det är bra att han har bjudning och man känner att han vill hoppa, det kan man aldrig klaga över. Vi avslutade med att hoppa en bana och första linjen gick lite för fort, vi fick in fyra och skulle komma på fem galoppsprång så vi tog om, gjorde rätt och som sagt så får vi ta ett hinder i taget så han inte blir alltför taggad. Jag är super taggad till lokala och det lär även speedo Kupido vara också, bara drygt en vecka kvar nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0