Hoppträning med bästa!

Åkte till stallet rätt tidigt för att vara torsdag men det var egentligen bara för att både jag och syrran skulle hoppträna idag och inte i sista utan första gruppen, 16:30. Båda fick plats i gruppen så det var toppen även om vi blev kvar på stallet ett bra tag ändå så kom vi hem någon timme tidigare än vanligt vilket var hur skönt som helst. Hoppträningen började rätt bra, värmde upp på egen hand och Kupido blev bara bättre och bättre ju längre in i ridpasset vi kom. Det började relativt bra när vi hoppade fram om man bortser från den plastbommen som skrämde livet hur honom. Vi skulle hoppa typ en upphöjd bom in, räcke och en bom ut, det gick bra fram till räcket men efter hoppade han åt höger istället för över den lilla "läskiga" plastbommen. Han flög verkligen till höger som en vante och jag bara hängde med. Dock var det inte bara Kupido som reagerade på den så Pia valde att ta bort den för att hinna med allt. Vi fortsatte och avslutade med att hoppa en bana och första runden blev det lite mycket av och på. Efter jag hoppade en kortare bana som innehöll vattenmatten så blev det ett j*vla tryck i Kupido, han bara rusa iväg och därav skulle jag tro att det blev ingen  rytm utan bara av och på under banan. Däremot tyckte jag att vi fick ett bra avslut på banan, vi tog om lite på slutet och det gick mycket bättre. Tog verkligen ett hinder i taget och hade en bättre rytm genom hela rundan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0