En blåröd rosett rikare...

Började klubbtävlingen med att stå på banan som funktionär i några av de lägre klasserna och sedan gjorde jag iordning Kupido så han var borstad och stod klar redo för att sadla och tränsas. Hann se syrrans runda i klassen före innan jag gick till hästen och därefter begav mig mot framridningen. Kupido gick faktiskt raka vägen in till framridningen idag och det var fler än jag som blev förvånad kan jag säga men det är ju värre att gå in på kortsidan och tror inte han själv förstod att det var tävling på gång förrän vi var därinne. Det känns inte riktigt så för mig heller så då var vi två. På framridningen var nog Kupido lite mer pepp än mig, han hoppade av lite stort på hinderna men hade en bra bjudning, mer på än vanligt så det var bara att hänga med i sprången. Inne på banan fortsatt han att ha en bra bjudningen och han hoppade bra, det var något enstaka språng vi kom nära men det fixade Kupido och alla bommar låg kvar och vi fick en felfri runda. En bra start på året och nu är det inte många veckor kvar till lokala, cirka två och det är jag pepp inför då blir det tävling. Ska försöka få tag i en film från dagens tävling men måste först få in den på datorn så jag hoppas den kommer upp senare ikväll eller imorgon. Kupido var så duktig och han lyckades även vara glad på en del bilder vi tog efteråt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0