Årets första riktiga tävling!

Jag är så otroligt glad över att denna underbara häst står på vår ridskola och att jag får möjlighet att tävla honom är riktigt roligt. Vi hade anmält oss till första klassen, 90cm och Kupido har blivit mycket lugnare och vi behåller ett jämnare tempo, vilket är positivt.
 
Klass 1, 90cm
Framridningen - Red fram honom lite lätt ute innan vi fick komma in på framhoppningen och med Kupido så vet man aldrig när man kommer in. Precis som vanligt så ville han inte gå in till framhoppningen utan envis som han är gör han allt förutom att gå in men med en massa muta och övertalan så kom vi in. Hoppade fram i lugn och ro, kände redan efter jag hoppat lilla att han hade bra bjudning mot hindret. Det gillar vi!
 
Banan - Första rundan gick super, vi nollade 90 cm och jag blev tillfrågad om jag ville hoppa nästa klass också och det är väl klart. Det skulle vara snabba ryck och såklart strul med att efteranmäla men tillslut så fick vi/de till de och det var bara ut i stallet och sadla på hästen i princip.
Klass 2, 1 meter
Framridningen & banan- Gick banan en gång och sedan hoppade jag upp och red fram, trots att det blev tajt om tid så kände jag mig endå lugn och det var nog bra det. Väl inne på banan gick det lite mindre bra men jag är fortfarande nöjd över rundan, jag vet varför det gick som det gick men det är inte hela världen med fyra fel och det är inte alltid så lätt att bara gör om och gör rätt. Vi fick tyvärr ner en bom i grunden då vi rev b-hindret i kombinationen, vi tar nya tag nästa gång.
 
 

Kommentarer
Postat av: Josefin Nilsson

Kul att det gick bra och lycka till på nästa tävling! :)

Svar: Tack tack☺️
None None

2017-02-26 @ 18:35:48
URL: http://josefinnnilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0