Bortbjuden både idag och igår..

Igår efter vi varit med och flyttat Avalon så var vi bjuden på middag hos Karin som serverade god lasagne. Idag efter lucian var vi bjuden på födelsedagsfirande både i förskott och efterskott, moster som har fyllt och kusin som fyller 18 nästa vecka. Det bjöds på tacos där men det har inte varit en lugn dag. Årets luciashow ägde också rum idag, den startade tre och vi åkte till stallet redan vid tolv tiden. Började mocka åt Boyes och fixade resterande stallsysslor åt honom och börja också att mocka ut Avalons box innan jag gick och borsta Kupido, Tibor och Prince. Kadriljen skulle rida fram två så att hästarna var varm i kroppen till luciashowen drog igång då vi inte skulle hinna rida fram ordentlig annars. Först skulle nämligen alla ridskolehästar ledas och presenteras. Så först ledde jag Kupido och sedan var det bara att byta häst, ta av Kupido och på med utrustning på Prince. 
(null)
(null)
Första bilden är på Kupido och det var ert tag sedan han fick vara med på luciashowen. Han har blivit bortplockad för att det tror inte han ska sköta sig men idag fick han vara med, fick dock inte vara med i kadriljen men nästa år ska han få vara med, iallafall ska jag försöka få med honom förutsatt att jag är med vill säga. Andra bilden är på Prince och är en gammal bild men hann inte ta någon idag tyvärr så det fick bli en ögonbild. Kadriljen gick sisådär, Prince kändes segare än vanligt och ville inte riktigt gå fram, gick helst i undertempo men jag hoppas det såg bättre ut än vad det kändes. Brukar oftast kännas värre än det ser ut men man vet aldrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0