torsdag-söndag, vad har hänt?

Som ni sett och märkt så har uppdateringen denna vecka varit usel, gjorde max ett inlägg per dag fram till onsdagen sedan har det inte hänt något förrän idag. I torsdags var det 6/4, Madicken fyllde 23 år och början av den dagen åkte vi in till banken en sväng. Efter vi var färdiga där så passade vi på att äta lunch på thaien vilket var lika gott som väntat och man gick proppmätt därifrån. 
Det blev hoppträning för Madicken precis som vanligt på kvällen, inte en chans att hon skulle skippa den bara för att hon fyllde år, vem skulle göra det. Jag erbjöd mig att hoppa in istället för henne.
 
Fredagen var det upp tidigit för att åka till skolan och få lite skrivet på PM:et som ska in imorrn (måndag), vi kom en bra bit och nu är det väl bara lite justeringar, kolla stavning och fixa källförteckningen så den är korrekt. Som man ser är det lite understryket här och där men det ska fixas imorgon innan vi skickar in den för att få någon annans att ge respons på. Det här påverkar inte betyget men däremot måste man få godkänt, man vill ju ha ett betyg mellan A-F och inte E eller F...
Inte bara PM skrivande som var fredagens plugg utan vi hade ju även en föreläsning på det. Från 14-16 och det var ju som sagt via skärmar och kameror. Ingen lärare på plats utan här blir man till och med filmad. På fredagseftermiddagen ramlade släkten in här hemma för att fira syster och några blev ju kvar här till efter midnatt men vi drog ut en sväng till stallet. Det var ju nämligen övernattning och barnen blev lite överraskad att se oss knutar där, vi har ju gått ur ungdomssektionen efter att ha suttit med där ett x antal år. Sanningen är ju att det bara är 24 timmar på ett dygn och tiden räcker tyvärr inte till allt även om man så skulle vilja. Vi finns som stöd, alltid i stallet ändå så det är inga problem.
 
lördagen tog jag en sovmorgon och det var väl mer av en chillar dag, pappa och brorsan hade åkt ner till gävle för att se Brynäs vs Frölunda. Tyvärr förlorade Frölunda som de åkte dit för att se vinna, det blev 4-3 och sista målet som avgjorde kom i den allra sista minuten. Står väl lika i matcher nu om jag inte är helt ute och cyklar, vem vet. Jag och syrran åkte upp till stallet efter lunch, red ut en sväng på Boye och Avalon. Lerigt som bara den efter vägarna men det är iallafall inget snö och is, allt har tinat bort. Nu ska det bara torka upp så blir det kanon sedan. Hästarna var snälla, Avalon var lite lätt i rumpen i början och det kom lite action men sedan var han hur lugn som helst, precis som inget hade hänt. Det var lite energi som behövde komma ut tror jag och sedan blev det smörjning och ont om tid. Hem för att fixa sig inför middagen vi var bortbjuden på, hos mormor och morfar.
 
Söndag - Nu har vi kommit ikapp verkligheten och idag var det tävling som stod på schemat, klubbtävling. Två starter för mig idag på två olika hästar, Avalon och Kupido. Ingen är den andra lik men det är väl lite kul också, Avalons första tävling och det gick riktigt bra. Han verkade tycka det var roligt att hoppa igenom en bana också var det en amssa publik också. Tror det är dem han tittar på mest men han verkade endå cool på banan för att vara första gången. Inte lika fjantig som Kupido säg. Han verkade nöjd över att ha tagit sin första rosett, det kommer bli fler. Kupido fick sig en väldigt långdragen tävlingsdag precis som jag själv upplevde det, han hoppade 70 och sedan skulle han inte starta förrän i 1 meter och det tog då en väldigt lång tid därimellan. Dock så rullade allt på som det ska och det var inte fler tävlande än vanligt vilket känns knasigt men vi var väl inge senare än vanligt iallafall, det var väl bara jag och många andra som upplevde att tiden ibland stod still. Vi tar med oss rundan och får tänka på att göra om och göra rätt. Ett bättre tryck behöver jag i honom redan från start och flytet ska komma direkt. Han var duktig iallafall han med, jag är inte besviken för ett pet. 
Avalon på bild
Får väl avsluta detta lite längre inlägg med att meddela att jag nu anmält mig till kommande lokala hemmatävlingen nu i april, två veckor. Jag längtar precis som vanligt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0