TÄVLING 22/4

Det blir väldigt långa dagar på stallet tre dagar i sträck nu, först igår och även idag men det är en dag imorgon med dock ingen tävling för min del utan jobb från start till tävlingens slut. Klockan var ställd på 6:39 och vi åkte till stallet strax innan halv åtta på ett ungefär. Det var verkligen ingen stress idag för varken jag eller Madicken var bland det första tjugo starterna men jag hade tänkt och ställde mig faktiskt och knoppade Kupido det första vi gjorde när vi kom. Resultatet blev hemsk och därav tog jag ut alla och jag struntade i det, ingen bra man att knoppa i helt enkelt.
Bara för att jag hann och kände att jag kunde sitta och kolla ett par ekipage, så gjorde vi det innan vi gjorde i ordning Boye och sedan när syrran var uppe på hästen, red fram ute börja jag göra i ordning Kupido. Det var väldigt blåsigt men det var inget Kupido brydde sig om speciellt mycket, han har hovarna stadigt på marken nu om man blickar tillbaka något år, han blev lite lätt i baken i galoppen men annars så var han som vanligt, rätt spänd i början men det förstår jag att han är. Det enda han inte riktigt ville gå med på var att ta sig mot framhoppningen men när jag väl fick komma in och stod nära intill så gick han snällt, rakt in utan några som helst konstigheter. Första klassen blev det lite av och på, måste ha bättre flyt och Kupido hade bra bjudning men jag tog tillbaka honom och sen mot hindren så rider jag på, vissa gånger helt omedvetet. Det blir inge bra och jag måste verkligen ta det lugnt för att inte jaga honom annars blir det svårt att få ett bättre flyt genom hela banan så man slipper dem där halva galoppsprången innan hindren.
Trots att det inte var den bästa rundan vi ridit så tog vi oss igenom den, felfri och Kupido räddade oss där trots att man ibland rider som en kratta. Vi tar med oss rundan ändå och med Kupido kan jag inte vara annat än nöjd med som går in och nollar klassen. Nästa klass var en meter, ingen jätte brådska då jag starta långt bak även där. Hann se ett flertal ekipage innan jag börja rida fram, ingen jätte lång framridning då han hoppat klassen innan. Kom in på framhoppningen ganska smidigt även där så en stor guldstjärna till K bara för hur snällt han ändå gick in på framhoppningen i båda klasserna. Måste också säga ett stort tack till Annelie som jag fick lite hjälp av på framhoppningen och fick till några riktigt bra språng därinne och hade en bra känsla innan jag gick in på banan. Inne på banan så hoppade han mig ur sadeln vissa språng så det måste det bli ändring på men det kändes som jag började bra, kommer på fjärde hindret kommer jag i det här mellan läget så han lägger in ett kort galoppsprång men är väldigt nöjd att jag klarade mig ur kombinationen då den bommen föll sist och då hade jag för högt tempo in att han river på b-hindret men det var härligt att få revansch på det och dubbelt upp också, bommarna låg kvar både i grunden och i omhoppningen. Det var också vår första omhoppning, första gången vi kom till fas två men dock med fyra fel och det var ju helt och hållet mitt fel, jag tar på mig det. Nästa gång sätter vi dubbelnollan så är jag nöjd, träning/tävling ger färdighet.
Får se om det eventuellt kommer upp någon film, får se om jag hinner göra någon imorgon. Nu är det dags att hoppa i säng så man orkar upp imorgonbitti...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0