Stalljouren blev inte som väntat!

Dagens stalljour gick inte riktigt som vi hade tänkt oss. När vi kom till stallet idag så började vi mocka, gjorde alla stallsysslor innan vi skulle ut och luncha hästarna. Vi lunchade alla hästar ute och sedan fixade vi klart båda stallen med allt vad det innebär. Sedan hämtade vi in Avalon från hagen som hade en lös sko, hovslagare skulle komma och fixa till det. Vi passade på att äta innan hovslagaren skulle komma och när klockan var kvart i 2 ungefär så åt vi korv till lunch, jag och syrran sitter kvar en stund efter vi ätit och de andra går in i stallet då hovslagaren kommit. När vi också ska gå, Madicken ställer sig upp och fråga om jag känner att det luktar konstigt och vad det var som lukta. Jag känner inget därifrån jag satt men ställer mig upp och känner direkt att det luktar inte som det ska och i samma sekund hör jag brandlarmet tjuta. Hämtar Karin som också konstaterar att det luktar och jag går till entrén för att se vad det stod på själva larmsaken. Jag ser vad som står och vi kollar läget, inget brann som tur var. Det tar en stund innan brandkåren kom, de stängde av larmet och kollade runt på olika saker som var kopplat till det som stod på larmet. Efter en stund får det plötsligt ett nytt larm de måste åka på, en brandman eller vad man ska säga stannar och vi pratar och berättar vad lukten kanske berodde på. Han kollar och plötsligt när han går därifrån börjar det lukta ännu mer så vi löste det eventuella problemet men skulle ha koll i fortsättningen. Tiden rann iväg och det var dags att ta in hästarna, så självklart började de att snöa, de var minsann på tårna och minsta lilla ljud reagerade dem på. Efter alla hästar var inne, hade fått mat så red jag och syrran ut en sväng på varsin häst. Darwin fick hänga med idag och han var snäll men väldigt pigg, de fortatte snöa under hela uteritten och stötte även på fem rådjur sammanlagt fast vid två olika tillfällen. Nu har man knappt hunnit ladda om inför morgondagen men det gör vi genom att se första avsnittet på säsong 4 av SKAM.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0