Första dressyrtävlingen för iår och vi tar hem segern!

Första starten för iår i dressyren avklarad, brukar inte vara med när det är klubbdressyr då jag inte riktigt finner intresse i att tävla dressyr. Jag tycker oftast att allt går skit och jag blir spänd vilket gör hästen spänd och det är bara inte min grej men en sak som är säker och det är att vi kunde inte ha placerat oss bättre än resultatet visar. En seger i LB:1 och Kupidos allra första placering inom dressyr dock så har han inte tävlat dressyr så mycket då det finns ett ointresse hos han med men jag är helnöjd med dagens placeringen iallafall. Tanken var ju att vi bara skulle ta denna tävling mer som en träning men det skadar inte att bli lite överraskad och ta hem segern, man blir extra glad då. Inte trodde jag att Kupido, hopphästen skulle kamma hem en första plats i dressyr speciellt när jag tinte ycker att ritten gick så bra som jag önskat. Egentligen var denna tävlingsdag bara en massa stress för mig vilket gjorde att jag inte hade någon vidare bra ridkänsla, utan det kändes mer som allt gick skit men det verkar ha sätt bättre ut än vad det kändes och ibland är det ju så det är. 
Anledningen till att allt kändes så stressigt var bara för att det var ont om funktionärer. Allt började där, fick dubbla arbetsuppgifter efter bara två tre tävlande och jag jobbade klassen innan jag skulle tävla vilket var det sämsa jag kunna gjort. Hann inte göra iordning hästen ens utan det var rena rama turen att syrran bestäms sig för att inte vara med för annars vet jag inte alls hur det hade slutat. Hade tagit in och bortat honom innan tävlingen dragit igång, så syrran fick agera stallskötare idag, tog in han till framridningen och jag hittade några som kunde jobba åt mig något ekipage innan syrran skulle ta över mitt jobb som både springare och räknare. Tiden gick fort och jag tyckte det var stressigt på framridningen då det nästan var min tur på direkten kändes det som. Inne på framridningen så kändes han otroligt seg, han var inte heller riktigt lika rund och fin som jag hade velat ha honom. På banan gick det väl okej, han kryper upp från formen ibland och vi fick några missar, bland annat ett byte i galoppökningen och ett avbrott pga toapaus. Det är sånt som händer men jag lyckades rida rätt väg och det får jag ju tacka mig själv för, det har ju hänt att man ridit fel en eller två gånger. Vi fick ihop 61,607% vilket idag gav oss en första plats.
 
Efter tävlingen blev det Avalons tur och idag tänkte vi passa på att skutta lite då det inte blev någon hoppning i onsdags. Han skötte sig bra, det blev en liten repris av övningen vi gjorde sist i hoppgruppen onsdag 20.00 förra veckan, hoppade på volt och idag lyckades vi bättre. Vi avslutade med att hoppa bom, tre galoppsprång till ett räcke. Avalon längtar till kommande klubbhoppning han.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0