sittning 16/9 2015

I fredags var det den absoluta första sittningen för min del iallafall, ett avslut på insparken skulle man kunna säga (var dock bara på Dare night). Man bestämde sig typ sista dagen att man ens skulle gå, eftersom vi bara har en lektion om dagen typ, om ens det, det blir inte direkt så man träffat och pratat med alla, har knappt sett allihopa som jag går i samma klass som, man vet ingenting alltså. Har ju lixom pratat och träffa ett par stycken men någon man har träffat har ju dessutom hoppat av, vad jag tror iallafall för en del har jag inte sett något mer utav. Den här sittningen var lixom en bra grej att gå på för att lära känna lite nytt och fler folk i framförallt klassen och det gjorde man också. Det var bordsplacering så man hade ingen aning om vart man skulle sitta, tur Julia fanns där och kunde visa mig till min plats. Det var ju faktiskt bara nya ansikten vid mitt bord, iallafall dem jag satt närmarst och pratade med under kvällen. Aldrig sett dem tidigare vilket är rätt konstigt då vi gick i samma klass men nu har man ju lite mera koll på vilka man går med iallafall. Det blev ju ganska mycket prat innan maten serverades. När förrätten serverades så åt man och sa igenting om maten. Till förrätt var det bruschetta, den var kall och brödet var blött av tomatskyn, det var blandat tomat ohch rödlök på den. Det var ingen tio poängare om jag säger det men hade ändå höga förväntningar av varmrätten. Den var kall den med och jag har nog aldrig ätit så torr kyckling, lite tråkigt. Varmrätten bestod av kyckling och klyftpotatis med knappt någon sås, lite grönsaker. Efterrätten var bäst av dessa rätter, panna cotta.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0