Boye var på bus humör igår så idag var han hur lugn som helst...

Igår var det tisdag och man hade rätt mycket att göra, som jag skrev igår var det dugga på skolan, besök hos nya tandläkaren och en massa skrivande på mitt sista PM för den här kursen. Dock har vi inte fått något betyg på det första vilket vi skulle fått egentligen, vet inte varför vi inte fått något ännu men kanske blir senare i veckan. Stallet igår var ju riktigt kul, skulle trimma Boye lite i paddocken så skrittade fram runt vallen och gick in och jobba honom lite på plan. Red lite öppna på långsidan och halt och volter på kortsidan till en början i skritt, när jag sedan travat fram lite började jag jobba lite öppna på långsidorna och red upp på mittlinjen över en enkel bom bara så det blev varvbyte varje gång jag kom över bommen. Sedan när vi skulle galoppera började buset i Boye, han börja bocka gång efter gång i galoppen och hade allmän kul. När han lugnat sig lite galopperade jag över bommen och då passade han på att ta i som att det vore ett hinder. Gud vad han tröck ifrån och sedan kom bockarna efteråt. Det var kul att få jobba med lite bommar tyckte Boye och med lite extra energi dessutom.
Idag har man pluggat från att jag vakna imorse enda fram till jag åkte till stallet vid halv fem fem. Har skickat in vår sista uppgift för opponering nu, har seminare på fredag. Vi skyndade oss iaf ut på en skogstur, jag på Boye, Madicken på Nellie och båda hästarna var lugna. Det var liksom rena motsatsen till vad han var igår men det är väl lite roligare med bommar. Han fick bara en lugn skostur idag då han ska hoppträna imorgon. Efter vi ridit så hade vi teori, fick ha en presentation och berätta kort vad öpnna och sluta är, vilka hjälper man använder och hur hästen rör sig. De andra fick berätta skänkelvikning eller bakdelsvändning. Sedan var det bara att gå tillbaka till stallet och fixa alla stallsysslor, jag mockade åt båda hästarna så fick syrran fixa maten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0