Vad är oddsen?

Var ska man börja egentligen, jag minns att jag hittade Maestro först hos en privatryttare men såldes därefter och sedan fann jag honom igen, den här gången på en ridskola. Fick kontakt med ridskolan han stod och det skickade den här bilden och frågade om det var samma. Självklart att det var Maestro, man ser det framförallt på benen och sedan bara för att vara helt säker så jämför man bild efter bild för att se att det verkligen är han. Det var ju jag som tog kontakt och det ångrar jag inte. Maestro står fortfarande kvar på samma ridskola och fick även lite uppdatering från en tjej som red honom (hon gör inte det längre). Hoppas det är någon ny ryttare som fortsätter att träna och tävlar honom så man kan följa hans eller deras resa för det var så otroligt kul att få lite bilder samt filmer och ny uppdatering om hur det går för honom och hur han har det osv.
 
Sedan fann vi Aron på en ridskola och vi skämtade om att vi skulle ta en roadtrip sommaren som var, åka ner och hälsa på dem båda i samma veva för att båda fanns i Stockholm men på olika ridskolor. Aron var inte kvar alltför länge där och sen dess har man inte hört eller sett något mer utav honom.
Det här är bilden tagen från instagram, Aron W
Nu för typ två eller tre dagar sedan såg jag en brun häst vid namn Aron på instagram och jag började genast undra om det var möjligt att det var han, det fanns en chans att det skulle kunna vara han då Maestro hamnade där, det kommer ju ifrån samma hästhandlare. Såg en del likheter men tyckte ändå inte att det var jätte likt men samtidigt var det svårt att säga då allt jag såg var bara huvudet i princip och det även ett filter på bilden. En brun häst utan några tecken är inte det lättaste att känna igen men frågade syrran som hade han som favorit och jag tänkte, jag kan ju alltid lämna en kommentar och fråga. Syrran tyckte först att det var olikt men sedan tyckte hon att det fanns något som sa att det var han, typ som att han har långa öron och det är Arons ögon. Jag tyckte att han borde ha längre huvud men det beror på hur bilden är tagen. Eftersom vi trodde att det kunde vara Aron så skrev jag häromdagen och frågade helt enkelt vad det var för häst men skrev även ett privat meddelande där jag tänkte att om jag ger hon stam, ålder och då såg jag idag att jag fått svar på kommentaren "En polsk häst, 11 år" och sedan fick jag svar på meddelandet att hon skulle kolla passet, vilket ni kan läsa här. 
Sedan när jag var på stallet får jag ett nytt meddelande, det var Aron och nu finns det ju bara en sak kvar att göra och det är att bestämma att vi måste ta en tripp ner till Stockholm och träffa dessa två hästar igen. Två hästar som lämnat fotspår hos oss på en kortare tid, tänk att de skulle mötas och hamna på en ridskola tillsammans, just dem två Maestro och Aron W. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0