tacomys igår, dressyrtävling idag

Kusin var hemma själv igår så där spenderade man eftermiddagen. Eller åkte upp dit och pluggade lite, ett tal för att vara exakt och sedan åkte vi upp till stallet. Jag red nyingen och medan jag red så smörjde de utrustningen till dagens tävling.
 
Åkte väl till stallet halv tio, medan syrran ställde upp och jobba för osss båda tog jag och fixade hästarna, då med vår stallskötare. Mockade åt båda hästarna och fixade allting förutom höet, vi hämtade in en häst var och det blev till och med lite stressigt och ont om tid. Skippade knopparna och börja bortsa och fixa iordning Kupido. Jag började rida fram Kupido och jobbade länge på att försöka få honom avslappnad och tycker att jag nästan få börja om när jag sätter mig ner och slutar rida lätt. Då blir han spänd igen och man får jobba med lite lösgörande arbete och jag hade kunna haft en bättre känsla på framridningen. Jag fick honom aldrig där jag ville ha honom och vi gjorde mycket halter och övergångar för att i försök behålla formen. I collectingring lät jag honom kolla på allt först innan jag travade något varv för när man kom in där så flög huvudet upp och han var spänd hela tiden princip. På banan var det likadant en spänd häst och en rätt så spänd ryttare resulterar till att allt går åt pipan. Stryker den här tävlingen och lägger nog ner dressyrkarriären med Kupido, finner ingen anledning att göra detta. Träna kan vi göra utan att tävla, däremot ska man aldrig säga aldrig men dressyr är inget för mig, jag kör KM i dressyr och är allt hädanefter. Är det något jag ska ta med mig så är det väl att Kupido blev godkänd, visst att han var spänd men han flög inte iväg som första gången eller sist jag tävlade dressyr på honom, för fyra år tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0