Godmorgon, 1 månad idag!

Han har stått här i en månad nu och igår red jag honom efter att han fick en vilodag i torsdags (förrgår) och han känns fin emellanåt. På gårdagens trim blev det mycket övergångar och även lite mer jobb på volt då vi inte hade så stor yta som vi brukar har men idag är det en ny dag och vi kör förhoppningsvis ett pass idag med. Först är det dock dressyrtävling som gäller, ska nämligen testa att tävla dressyr på Kupido igen. Vi gjorde det för fyra år sedan, det var klubbmästerskapet 2012 och det gick ju inte direkt som planerat. En taggad Kupido som blev lite galen när refrängen kom mitt i galoppfattningen, så han for iväg som aldrig förr och studsa runt. Det gick inte som en dans på rosor om jag säger så, efter det har vi inte varit med på någon fler dressyrtävling, jag la väl ner vår dressyrkarriär efter det. Nä men skämt och sido så har vi inte varit med på någon fler, han har ju typ varit skadad alla KM efter det och man har fått tävla Rick istället och det har väl gått bra det med. Nu kämpar vi på så gott det går och vi tar det som en träning inför kommande KM som snart är här. Mitt mål idag är väl att känna att jag presterat mitt yttersta och att hästen håller nerverna i styr, han har ju fått mognad på sig under ett par år nu men bättre en frisk häst som är över peppad än ingen alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0