Ridtur i mörkret och igångsättning för Exxet

Dygnen är några timmar för korta och måste bli längre om jag ska hinna med allt detta. Vi började dagen med skola och vi hade två föreläsningar idag, en före lunch och en efter. Det var uppdelat med 45 minuter teori och 45 minuter till att göra uppgifter. Det var precis som vanligt, lite vimsigt för min del men det kommer alltid några roliga citat från läraren, "ni som är här måste vara A studenter, kommer gå bra för er på tentan" och vi kan ju alltid hoppas att det går bra. Man fick passa på att läsa lite emellan föreläsningarna, så idag blev det en lite längre vistelse på skolan och slutade vid tre och åkte hem för att byta om och få något i magen. På tal om magen så bara måte den typ låta under tiden man sitter där. På den första föreläsningen så låter magen och spelar ingen roll om jag nyss ätit eller om jag inte är hungrig, den låter bara för att jag inte vill. Så fick ta en coca cola och fy vad äckligt det var alltså. Det var år sedan jag drack den sist och lika äcklig nu som då, förstår mig inte på dem som tycker om denna dryck alltså, blää. Vi for vidare till stallet direkt efter vi käkat och syrran jobbade så jag fixade allt med Boye, började med stallsysslorna för att ha dem gjorda och därefter red jag ut en sväng i mörkret. Det var faktiskt inge kallt utan lagomt kallt/varmt och det kändes inte som att det var så mörkt som bilden visar men man blir väl van mörkret antar jag. Fanns ju dock lampor efter småvägarna som lyste upp också. Efter att man var klar med Boye var det Exxet tur. Gjorde iordning honom och skrittade fram han litegrann innan Madicken kom och fick ta över. Hon hade jobbat färdigt och det var så knöligt att rida med tjockvantar pga såren jag fick när jag ramla för några dagar sedan. Exxet är dessutom inte min favorit utan rättare sagt syrrans så det var väl inte mer än rätt, kan stå över då men iaf så har Exxet alltså påbörjat sin igångsättning. En tumme upp för det!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0