"Jag kan inte räkna med den här pennan"

Till en början måste jag bara få säga att det har varit sjukt dålig uppdatering den senaste tiden, ointressanta inlägg men just nu är det skola och stall i min vardag. Mitt liv är inte mer intressant än så.
 
Stallet har jag varit på hela veckan men däremot har jag inte ridit Boye något utan jag har gjort stallsysslorna och syrran har ridit. Jag vet, jämt fördelat va. Nä men syrran har ridit honom eftersom det är KM till helgen där dem ska vara med, jag tävlar med ridskolehäst. Eftersom lucia närmar sig så har jag även fixat med luciasånger och nu finns anmälan till luciatåg uppe på stallet (i gula gången) och det passade jag på att fixa klart medan syrran red Boye då. Flera flugor i samma smäll lixom. Denna vecka har det väl inte varit något mer, jag tänkte slänga upp ett inlägg om onsdagens ridpass imorgon och angående filmerna från lokala så har jag ännu inte fått dem, så det får vänta. Därför jag vill att dem ska filma med min mobil så slipper man allt strul med skicka över och hela faderullan, aja men just nu får det vänta. Imorgon får vi se om det blir någon skola, osäkert ännu. Denna vecka har två av tre föreläsningar varit inställda så det har blivit mer plugg hemma istället, lite uppgifter gjorda och har väl varit rätt duktig om jag säger det själv. Tycker det är lite roligare att räkna en att bara sitta och läsa men har ju den biten kvar till sen då. Man kan iallafall inte säga att föreläsningarna är glasklara utan det är fortfarande lite vimsiga, dagens bästa citat måste nog vara "Jag kan inte räkna med den här pennan", okej då blev jag en ursäkt rikare. Jag vet inte vad jag ska säga men jag blir bara mer och mer förvånad för vi ska gå på räknestuga med någon som inte kan hjälpa oss att räkna, hur tänker dem då alltså. Vad är ens meningen med att gå på den om man ändå inte kan få hjälp om man skulle fastna på en uppgift? Då kan man lika gärna göra uppgifterna hemma och har ju dessutom två inlämningar som ska in på söndag eller måndag och eftersom det är KM hela helgen så måste dem vara klara innan fredag. Tanken är att vi börjar med dem imorgon. Det är mycket med skolan även om vi inte har så mycket tid PÅ skolan, det är mer arbete som man ska ta sig tid att göra, mycket eget ansvar om jag säger så. Jag är väl ingen person som gör mer än vad som behövs även om jag gärna vill ha ett "bra" betyg. Jag och syrran har dessutom suttit ett x-antal timmar med en inlämningsuppgift från den förra kursen, vi gjorde aldrig klar den utan pluggade till tentan istället så det är ingen kompletering men vi har lixom inte fått alla siffror att stämma och inte skickat in den ännu. Vi får inte till momsen och jag är less på att bokföra på konton men vi får helt enkelt göra ett sista ryck och försöka ännu en gång imorgon, kolla igenom allt osv, trygt och ointressant men det måste göras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0