fyra timmar blev tre....

Skolan denna torsdag blev kortare än planerat, vi hade en föreläsning eller vad det nu läraren ville kalla det. Vi satt och lyssna i två timmar när hon gick igenom två exempel direkt från boken och därefter en uppgift, det var innan lunch. Drog till ica på lunchen, så idag har man gått över 4km idag, tumme upp för det, där köpte man frukt och dricka, dagens lunch och sedan hade vi en timmas föreläsning igen. Därefter blev det hemgång en timma tidigare och det var skönt men samtidigt tycker man att hon borde använt den sista timmen med tanke på att hon varit sjuk typ tre dagar så vi har ju inte hunna gått igenom allt. Det går in mer när man både får höra och läsa om det, man känner igen snacket och det fastnar bättre tycker jag. Dammsugan fick komma fram idag när jag kom hem, mitt rum behövs städas, åt middag inann man åkte till stallet vid fyra tiden. Två hästar skulle ridas och först ut var Boye, han fick komma ut en sväng även idag, i alla gångarter dessutom. Sedan skulle vi träna till luciashowen och det hade blivit byte av hästar på kadriljen och tro det eller ej så fick man Kupido. Vi har ju varit med tillsammans på luciashowen år 2012, så det finns en chans att han platsar men förra året red jag honom på genrepet och där fick han bytas ut för att han inte pallade, han skötte sig inte tillräckligt bra. Det tappade hoppet om honom och jag fick byta häst. Han har fått ner hovarna mer på marken nu så han kan överraska oss och jag tror han pallar trycket iår, kanske att det blir svårt att gå först men dem andra får väl offra sig då. Man får ställa upp för varandra eller, det återstår och se om jag har någon annan häst nästa träning. Hade ju vart snyggt med fuxpar i täten också men hästarna måste ju samtidigt se fina ut och framförallt sköta sig, inte studsa runt i kadriljen. Ingenting är omöjligt och vill man så kan man, vi håller tummarna att han får vara med fast kanske som täthäst, det är bättre att ta det säkra före det osäkra som sagt. Kupido, the one and only!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0