Dressyr med Rick 31

Igår onsdag så var det dags för veckans första ridpass, det blev dressyr på schemat och jag fick Rick då det är honom jag har på KM iår med. Alla tidigare år jag tävlat Rick på KM så har Kupido antingen varit skadad eller inte varit helt igång. Iår har jag ingen ursäkt utan jag var med på en dressyrtävling tidigare iår som inte gick nå vidare med Kupido, både han och jag blir spänd och det blir inge bra bara. Så även om jag egentligen hellre hade velat tävla honom på KM så tror eller snarare jag vet att det går bättre med Rick, vi kanske är redo nästa år för hoppningen är han bäst på även om han slarvar ibland.
Ridpasset hade väl inte kunna gå så mycket bättre än jag tänkt, det är ju Rick och han ser alltid trevlig ut. Jag kände väl att det mesta satt igår, han var fin och jag kände verkligen att jag fick ihop honom bra. Vi jobbade lite samlande arbete, öppna, förvänd galopp och jag är faktiskt nästan lite förvånad över hur bra det gick ändå, det är inte många gånger man fått trimma honom. Red honom när vi tränade inför kadriljen och även där får inte lilla Kupido vara med. Rick kan jag många gånger tycka se trevligare ut än vad han känns när man sitter däruppe, så har jag tyckt förut men det var annorlunda igår. Positivt positivt och jag tänker väl att jag kommer lägga upp framridningen lite på samma sätt som jag red fram honom i onsdags. Mitt mål med KM Dressyr är väl att toppa mitt bästa resultat, det är inte omöjligt om jag bara rider och inte blir alltför spänd. Det är väl en av orsakerna till att jag inte har Kupido, både han och jag är spänd och tycker vi borde träna mer om vi ska ha någon chans med andra ord. Det skulle iallafall, som sagt vara kul att få ett nytt personbästa på dressyren och jag ska absolut inte rida fel väg som jag gjort för många gånger nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0