Dagens ridpass med Boye

Syrran och jag hade planerat att åka till stallet så tidigt som möjligt idag för att KM listan skulle upp, vi kom dit men ingen lista fanns där och de sades att den eventuellt skulle komma upp imorgon. Lite besvikelse måste jag säga då man tagit sig dit en bra tid och sen få veta att den inte kommer upp. Vi hämtade in Boye som man fick locka in, var inte så pepp på att följa med in, gjorde iordning Boye och syrran fick ta stallsysslorna idag. Började med att rida ut men han fick styltor och var väldigt på tårna, kanske för att de tog in de andra hästarna så vi kom inte så långt. Red väl ute i en kvart ungefär och sedan gick jag in och fortsatte red i lilla ridhuset. Syrran blev klar med stallsysslorna och med tur så märkte hon att listorna hade kommit upp endå, här blev man nästan lurad men jag är uppskriven. Jag ska försöka att toppa förra årets placeringar, det blir väl dressyren som blir svårast men vi ska göra så gott vi kan. Hoppningen kommer att gå bättre då vi fick en vägran förra året. Boye var pigg ute men när vi kom in så blev han lite segare, tyckte han hade lite mer energi i traven men i galoppen fick man trycka på lite så att han inte går i undertempo. Överlag så kändes han fin, jobbade lite övergångar med samma tänk som vi hade sist på hoppträningen. Det är bra när man kan ta lite övningar här och där.
Ikväll blir det hockey...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0